شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان

شرکت گاز اردستان تولید کننده و وارد کننده گاز های داخلی و خارجی در گرید های بالا

شرکت گاز های طبی و صنعتی اردستان

شرکت گاز اردستان تولید کننده و وارد کننده گاز های داخلی و خارجی در گرید های بالا



شرکت تولیدی و ماشین سازی گاز کربنیک اردستان واحد تولیدی نمونه استان به انتخاب وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 1396 فعالیت خود را با تاسیس کارخانه گاز کربنیک اردستان در سال 1377 آغاز نمود . امروزه با همت و پشتکار مدیران ارشد و با تکیه بر دانش فنی و مهندسی خود به عنوان تولید کننده پیشرو در زمینه تولید و تامین گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و مخلوط های گازی تخصصی کالیبراسیون ، از جایگاه ویژه ای در صنایع انرژی تولیدات فولادی ، فرآورده های پتروشیمی و شیمیایی ، جوشکاری ، لیزر های صنعتی و پزشکی ، فرآوری محصولات کشاورزی و مواد غذایی ، سازه های فلزی صنایع نیروگاهی ، صنایع خودرو سازی در کشور برخوردار است.
در حال حاضر تمام تلاش مدیران و متخصصان کادر فنی و مهندسی این مجموعه بر آن است که با داشتن درک صحیح از نیاز صنعت کشور ، مطابق با استانداردهای روز جهانی ، جهت خدمت رسانی ، تحقیق و توسعه در سراسر جهان گام بردارند .

بخشی از تولیدات و محصولات شرکت گاز اردستان -

تولید و تامین انواع گاز های طبی ، صنعتی و آزمایشگاهی به منظور مصرف در صنایع مختلف مانند: اکسیژن ، نیتروژن،آرگون ، هلیوم، گاز کربنیک و...
. تولید و تامین انواع گاز مایع و ارسال به کلیه نقاط کشور .
. طراحی و ساخت پالت های نگهداری و حمل سیلندر مطابق با سفارش مصرف کننده .
. تامین و توزیع انواع سیلندر های گاز تحت فشار در حجم و فشار متفاوت .
. تولید و تامین انواع مخلوط های گازی آزمایشگاهی و کالیبراسیون .
. مشاوره ، طراحی و اجرای پروژه های مرتبط در زمینه گاز های طبی ، صنعتی و آزمایشگاهی .
. ارائه خدمات بازرسی و آزمون دوره ای مخازن تحت فشار مطابق با استاندارد ملی ایران .
. ارائه دهنده تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی ،نفت وگاز،جوش و برش .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

Medical Equipment

گاز هلیوم دردستگاه های MRI

کاربرد گاز هلیوم در دستگاه های ام آر آی

یکی از مصارف مهم گاز هلیوم (Helium)در صنایع مختلف از جمله در زمینه پزشکی استفاده از آن در دستگاه های MRI است که برای خنک کردن آهن رباهای ابر رسانا در اسکنر های MRI در دمای زیر ده درجه کلوین استفاده می شود زیرا سیم پیچ های داخل دستگاه باید در دمای نزدیک به صفر درجه کاهش یابد به همین دلیل برای حفظ درجه حرارت پایین دستگاه نیاز به هلیوم مایع می باشد .که به طور مداوم روی سیم ها هلیوم مایع ریخته می شود و باعث کاهش دما تا 269/1- درجه سانتی گراد که معادل 452/11 درجه فارنهایت می شود مه به طور متوسط هر دستگاه 1700 لیتر مایع هلیوم مصرف می کندکه در نتیجه شما می توانید تصور کنید که مصرف هلیوم در این دستگاه چه مقدار زیاد است .

گاز هلیوم دائما در فضا شناور است وچون جز گاز های نجیب است قادر به ترکیب شدن نیست و معمولا از طریق واکنش های اتمی ساخته می شود به همین دلیل اغلب در مناطقی از زمین که معادن اورانیوم وجود دارد هلیوم نیز یافت می شود .منبع اصلی محصول گاز هلیوم در جهان میدان های گاز های طبیعی هستند که حدود 7 درصد گاز هلیوم جهان را در خود جای داده است .

 متاسفانه میزان مصرف هلیوم در زمین روزانه افزایش می یابد ومیزان ذخیره های هلیوم کاهش و هنگامی که هلیوم از بین برود دیگر منبعی وجود ندارد و در نهایت در زمینه پزشکی با مشکل مواجه می شویم .زیرا هلیوم برای کمک به بیماران در حوزه تشخیص بر وضعیت آنها در دستگاه های اسکنر MRI ارزش به سزایی دارد .

در شرکت گازهای طبی و صنعتی اردستان گاز هلیوم توسط شرکت Air Product در سیلندر های 50 لیتری به همراه سرتیفیکیت وارد و توزیع می گردد .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی